Návštěva showroomu společnosti Alcadrain
3. a 4. dubna se studenti 3.C a 3.E zúčastnili exkurze v showroomu firmy Alcadrain. Během exkurze nám byl představen výrobní program firmy, byli jsme upozorněni na chyby při návrzích a viděli pilotní řešení prefabrikace předstěn TZB. Zástupcům firmy děkujeme za milé přijetí a za mnoho informací, které jsme získali.
Být u toho od začátku: Dukovany 2, SMR …
Začíná se tvořit nový tým pro další desetiletí, a to doslova. Vláda České republiky vyjádřila podporu energetické soběstačnosti skrze stávající a nové jaderné zdroje, což znamená investice do udržitelnosti současné infrastruktury a přípravu výstavby nových zdrojů. Jedna věc jsou finance, jedna hodně důležitá věc. Ale ještě důležitější jsou lidé, kteří umějí za tyto finance vytvořit trvanlivé hodnoty. No, a to zřejmě budeme také my, tedy aspoň to tak vypadá, protože se s naší školou v tomto týmu počítá vedle Fakulty stavební ČVUT v Praze, Centra výzkumu Řež, ÚJV Řež a.s. a samozřejmě ČEZu. Kolik studentů se těchto aktivit skutečně zúčastní, tedy jestli to budou jednotlivci nebo celé skupiny, to už záleží na studentech a studentkách, jak moc budou ochotni se dlouhodobě soustavně věnovat těmto aktivitám vedle standardní výuky, a to i následně při studiu na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Samozřejmě se toto vše bude odehrávat pod vedením našich učitelů z fakulty stavební. Co to bude obnášet a jaké jsou možnosti, nastínila na naší škole jaderná Alica z Centra výzkumu Řež a doplnil přímo na místě u horkých komor jaderník Kuba. A ano, opět došlo na pípající dozimetry a všemožné pokusy a vyšetřování. Každopádně je fajn zažít pocit být součástí týmu, který má na starost důležitý národní úkol s perspektivou přípravy na zajímavé a zřejmě celoživotní zaměstnání, ať už to je výzkum, projekce, realizace nebo správa zařízení a budov a další a další. To nám zase přijdou objasnit zaměstnanci zodpovědní za tyto činnosti z jaderné elektrárny Temelín.
ENERSOL 2023
Prohlídka zázemí Strahovského tunelu
V pátek 10. března se vydali dopraváci ze 3.ročníku do zázemí tunelu Strahov. Laskavým průvodcem nám byl pan Ing. Pavel Šourek, technický ředitel společnosti SATRA. Ohromily nás nejen obrovské podzemní prostory sloužící pro strojovnu vzduchotechniky tunelu, ale také spletité a dlouhé chodby v mnoha podzemních podlažích. Tam se skrývá další technické vybavení tunelu a kryt civilní ochrany vybavený prostorami pro očistu, nemocniční sály, toalety atd. Přestože fungoval výtah, kterým jsme jeli 16 pater, stejně jsme podali sportovní výkon, protože jsme během exkurze zdolali velké množství schodů a žebřík! Exkurze byla velmi zajímavá a moc děkujeme panu Šourkovi za její organizaci.
Jak to chodí na Stavárně ČVUT
Začátkem března se konala přednáška studentů Fakulty stavební ČVUT v Praze pro naše čtvrťáky, která měla za cíl seznámit je s průběhem studia na vysoké škole. Přestože většina čtvrťáků je už rozhodnuta, kam po maturitě pokračovat, stále mohou do konce března podat přihlášku ke studiu na naší partnerské Fakultě stavební. Během přednášky se dozvěděli, jak probíhá semestr, jaké nabízí fakulta obory a specializace, co je čeká za předměty, odkud čerpat informace, jak získat zápočty nebo jak složit zkoušku. Měli tak možnost poslechnout si zážitky od studentů z různých ročníků, specializací a nejen našich absolventů, ale i absolventů jiných škol.
Vítězství v soutěži Fakulty dopravní ČVUT
Veni, vidi, vici :) . Gratulujeme Vojtěchu Jánskému ze 4.D k 1. místu soutěže pro žáky středních škol, kterou každoročně vyhlašuje děkan Fakulty dopravní ČVUT. Vojta vyhrál se svou prací s názvem Úprava linek 336, 365 a 386 a my jsme na něj pyšní!
Lyžařský kurz 3.C ve Špindlerově Mlýně
Dopraváci na dostavbě úseku dálnice D7
Dopraváci ze třetího a čtvrtého ročníku vyrazili ve čtvrtek 16. února na exkurzi v poměrně vzdálené lokalitě – na dostavbu úseku dálnice D7, který má název Chlumčany, zkapacitnění. Tato část D7 navazuje na obchvat Loun a pokračuje 4,5 km dlouhým úsekem směrem na Chomutov. Nejprve jsme využili zázemí firmy Komovia a v teple byli seznámeni s vlastní stavbou, hlavními objekty a také s potížemi, které stavbu v začátcích provázely. Na stavbu jsme dorazili v momentě, kdy se budují násypy a zářezy. Také je rozestavěna spodní stavba nejdelšího mostu tohoto budovaného úseku, ketrou je most přes údolí Smolnického potoka. Všude jsme byli provedeni, všechno jsme si prohlédli a musím konstatovat, že to byl velký zážitek a že firmě Komovia velmi děkujeme za přípravu exkurze.