Ze života školy

Díky firmě Čermák a Hrachovec mohli všichni žáci prvních ročníků a studenti oboru vodohospodářských a ekologických staveb navštívit stavby kabelového tunelu Invalidovna a protipovodňové ochrany v Karlíně.
Děkujeme moc a budeme se těšit na další exkurzi.
Karlin 2 23

Vodaři ze druhého ročníku navštívili stavbu vodojemu na Mazance. Nahlédli nejen do armaturní komory, ale také přímo do nádrže vodojemu, jejíž objem je neuvěřitelných 5 250 m3. Děkujeme společnosti PVK za možnost této zajímavé exkurze.

342040956 110903885316972 7338316214664200954 n

Opět po roce se na stavební fakultě ČVUT v Praze konala soutěž Hala roku Junior určená pro žáky středních škol. Úkolem soutěžících je navrhnout a vyrobit dřevěný model stavební konstrukce dle konkrétního zadání a ten následně podrobit zatěžovací zkoušce. Letošním zadáním bylo vytvořit výsek pásového dopravníku, který musí překlenout chráněný trojúhelníkový prostor. Maximální únosnost byla omezena na 100kg a porovnávala se efektivita, tj. poměr únosnosti k vlastní váze.
Za naši školu se zúčastnili se svým návrhem žáci 4.A Eliška Sedláčková a Viktor Salač. Jejich model vážil 3,8 kg a unesl neuvěřitelných 210 kg. To sice bylo na výhru až příliš mnoho, ale dojem to na nás rozhodně udělalo… A padající závaží také velkou díru do pódia. :)
Precizní zpracování jejich modelu ocenili také zástupci stavební firmy Gemo, která je jedním z hlavních partnerů soutěže, a udělili jim speciální cenu. Gratulujeme! 

hala roku 23

Vrcholné dílo funkcionalismu - Volmanovu vilu v Čelákovicích navštívili žáci 3.D. Děkujeme paní Zuzaně Kadlečkové za vyčerpávající výklad a úžasný zážitek. 

Vila2 23

Další exkurze na rozestavěnou dálnici proběhla ve středu 5.4.. Tentokrát jsme vyrazili na dálnici D6 na obchvat obce Krupá. Po tradičním úvodním slově o této stavbě, jejím rozsahu, objektech a použitých technologických postupech jsme se přesunuli na stavbu samotnou. Prošli jsme se po zemní pláni, viděli stavbu příkopů i drenáží a kanalizace. Nejpůsobivější byla ale stavba zhruba 600 m dlouhé dálniční estakády, která se staví pomocí pevné skruže (mostní pole u opěr) a posuvné skruže (všechna ostatní vnitřní mostní pole). Po docela dlouhé procházce jsme se vrátili do sídla firmy Komovia, na jejíž laskavé pozvání jsme tuto stavbu mohli navštívit. Na závěr pak proběhla vědomostní soutěž o zajímavou cenu :), kterou vyhráli dopraváci ze 2.ročníku, takže třeťáci se musí předvést zas někdy příště …

Dalnice D6 23