Tři dny vyučování před velikonočními prázdninami patří vždy projektovým dnům. Ty letošní byly koncipovány trochu jinak než v předcházejících letech. Učitelé odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů vymýšleli zajímavá témata a činnosti, které by nalákaly do jejich skupin žáky napříč třídami 1. až 3. r. Čtvrťáci si totiž už tradičně v tuto dobu vyzkoušeli nanečisto maturitní testy a písemné práce z češtiny, matematiky a angličtiny. Jejich mladší spolužáci si vybírali např. mezi možností založit si vlastní fiktivní firmu, vymyslet využití proluky na rohu ulic Klimentská a Nové mlýny v Praze 1 a navrhnutou budovu citlivě začlenit mezi ostatní historické domy, či se pokusit odpovědět na otázku, jak se vlastně jezdí na kole po Praze, proč končí cyklopruhy před křižovatkou apod. Lákavě zněla nabídka prohlídky Televizní věže Žižkov včetně besedy s jejím autorem Ing. arch. V. Aulickým. Mnozí se nezalekli názvu „Plochy stavební praxe“, který sliboval propojení stavebnictví s matematikou a deskriptivní geometrií.  A že lze postupy při zhotovení stavebních konstrukcí znázornit jako komiks, dokázala další skupina. Pokud Vás zajímají další náměty, najdete je zde.

O tom, že projektové dny byly úspěšné, přinesly nejen mnoho nových informací, poznatků, ale i nápadů, svědčily žákovské prezentace, předvedené modely, fotoreportáže, video natočené o historických památkách, kreslené komiksy aj. Výrazným přínosem bylo též posílení motivace a týmové kooperace mezi mladšími a staršími žáky.

-hb-