Ze života školy

 Již potřetí se naše škola zúčastnila krajského finále Přeboru pražských škol v orientačním běhu. Letošní závody proběhly v úterý 14.5. v oblasti Kamýku a Lhotky. Naše celkové 7. místo v kategorii středních škol (z 12 zúčastněných) je vzhledem k silné konkurenci zkušených orientačních běžců možné považovat za úspěch. Výsledky mají zvyšující se trend, takže příště se možná dočkáme ještě lepšího umístění.

Celkové výsledky - školy: http://roz.ini.cz/ps13/vysledky-druzstva.htm

Celkové výsledky – jednotlivci: http://roz.ini.cz/ps13/vysledky-jednotlivci.htm

Další informace: http://roz.ini.cz/ps13/

Od listopadu 2012 do února 2013 měli zájemci z řad deváťáků možnost stát se alespoň na chvilku „stavařem“. Připravili jsme pro ně „ zážitkové“ projektové dny, ve kterých poznali prostředí a atmosféru školy, dozvěděli se základní informace o studiu 29a uplatnění absolventů, ale zejména si ve skupinkách i bez odborných znalostí vyzkoušeli některé „projektantské“ či konstrukční dovednosti a poznali, jak se stavařinou souvisí např. fyzika.  Pod sloganem “Stavařina není nuda“ navrhli půdorys domu či bytu a nakreslili si ho v AutoCadu. Někteří vyřešili záludnosti mostní konstrukce nebo postavili vodojem, byť z netradičních materiálů.  Z anonymních dotazníčků můžeme soudit, že převážná většina účastníků byla s programem velmi spokojena, mnozí neskrývali své nadšení a přiznali, že přemýšlejí o studiu na naší škole, i když jim to před příchodem takřka nic neříkalo. Potěšilo nás, že doprovázející učitelé hovořili s uznáním nejen o nabízeném programu, ale též o pořádku ve škole a příjemné atmosféře v ní.  -hb-

Z jedné zajímavé tiskové zprávy SVVL (Svaz výrobců vlnitých lepenek):

Pražský student postavil z vlnité lepenky Trojský most

„Praha, 29. května 2013 – Student Střední průmyslové školy stavební z Prahy Jaroslav Smejkal postavil z vlnité lepenky, ekologického obalového materiálu, Trojský most vedoucí z Troje do Holešovic. Zapojil se tak do 7. ročníku soutěže Stavby z vlnité lepenky (letošní téma Mosty v mém okolí), která je určena středním školám zaměřeným na stavebnictví z Česka a letos poprvé i ze Slovenska.

Studenti pracovali výhradně s vlnitou lepenkou. Od svazu obdrželi archy různé pevnosti, velikosti a barvy. Mohli však využít i vlastní vlnitou lepenku. Model mostu umístili na předem danou podstavu z vlnité lepenky o velikosti 1,5x1 metr. Autoři vytvářeli již existující most, který se nachází či nacházel v jejich městě, nebo navrhli a postavili originální stavbu podle vlastního návrhu.“

Podle tiskové zprávy se letos účastní soutěže 20 středních škola z Česka a 12 ze Slovenska. Šest nejlepších staveb postoupí do finálového kola. Finalisté měli být vybráni do 3.6.2013.

Držíme našemu účastníku Jaroslavu Smejkalovi ze třídy 2. B palce.

-hb-

Kromě sportovního dne, vodáckých a lyžařských kurzů či zájezdů, turnajů v malé kopané a stolním tenisu, cyklojízd a závodů v orientačním běhu k ní patří i nohejbalové zápolení třídních družstev. Toho letošního v dubnu 2013 se účastnily třídy 1. – 3. ročníku. Nejvíce sil a sportovního umu prokázala družstva třídy 3. A (Duchoň, Kupta, Jindra, Smelík) – 1. místo, 2. B (Calta, Rejzek, Stoklasa, Chrapek) – 2. místo a 2. A (David, Rajchl, Straka) – 3. místo.

Dne 20. 3. 2013 se uskutečnila exkurze do Senátu ČR. Exkurze se zúčastnili žáci třídy 3. C, pedagogickým dozorem byla Ing. Jana Křížová.

Tematické zaměření exkurze bylo zvoleno v závislosti na ŠVP školy. Žáci třetího ročníku tuto problematiku probírají v učivu předmětu Základy společenských věd.

Termín a čas exkurze byl zvolen optimálně, vzhledem k tomu, že v dané době se projednával ústavní zákon o omezení imunity poslanců. V době návštěvy byl právě tento zákon schválen. Žáci tak měli možnost v reálném čase vidět postup při schvalování. Viděli také senátory přímo v činnosti, jejich vystupování, chování a mohli porovnat obraz získaný z medií se skutečností.

Součástí exkurze byla i prohlídka historických prostor budova Senátu ČR, průvodkyně seznámila žáky s minulostí i současností senátu. Žáci se aktivně zajímali o danou problematiku. Bylo vidět, že jim tato tématika není cizí.

Chování a vystupování žáků bylo na dobré úrovni.

Ing. Jana Křížová