Exkurze na přehradu Orlík začala u zastávky metra Palmovka, kde jste se měli všichni sejít v 8:30. Poté jsme vyrazili na přednášku do budovy Metrostavu. Zde nám 3 pracovníci přednášeli, co Metrostav a.s. dělá, jak je rozdělený do divizí a čím se jednotlivé divize zabývají. Přednášky jsem si docela užil, protože pojednávaly o zajímavých stavbách. Potom už pro nás přijel autobus před budovu, který nás odvezl na Orlík.
Na Orlíku si nás převzal stavbyvedoucí z Metrostavu, který nás po stavbě prováděl, ale ještě před tím na nás čekalo překvapení - bagety ke svačině. Dozvěděli jsme se základní informace o přehradě (víme, že je tvořena 450 metrů dlouhou hrází a zadržuje jezero o ploše 2.732 hektaru).
 
Orlik 22
 
A co se konkrétně na Orlíku staví?
 
Probíhá rekonstrukce stávajícího lodního výtahu pro malá plavidla a úprava délky kolejí do horní zdrže (příprava na suché roky), zprovoznění výtahu pro velká plavidla a zejména vytvoření nového bezpečnostního přelivu, který má být připraven na desetitisíciletou vodu.
Následně nás autobus převezl pod hráz. Na místě jsme mohli vidět hned několik věcí: práci těžké techniky, geodetické výměry, vrtání děr pro piloty ale i práci stavbyvedoucích a mistrů.
A potom tu pro nás byl nečekaný výšlap po schodech okolo lodního výtahu. Bylo to snad 600 schodů. Moje srdce po dokončení tohoto výšlapu už rychleji bít nemohlo. Ale vyšel jsem to jako druhý, takže aspoň nějaký úspěch. No a nakonec jsme šli blíže ke stávajícím bezpečnostním přelivům, hrazeným segmentovými uzávěry.
Byla to jedinečná příležitost, jak se dostat na takové zajímavé místo. Dobrý zážitek byl umocněn i tím, že bylo po dlouhé době krásné počasí. Myslím si, že to byla velmi zajímavá exkurze.
Marek Jirásek